Zadání klienta:
… ten minulý architekt nás vůbec neposlouchal. Nechceme nic mimořádného, jen bychom chtěli spolupracovat s někým, kdo bude respektovat naše přání.
Navržené řešení:
Architekt buď: klienta vede, když klient neví, nebo nabízí možnosti, když klient ví. To, co musí architekt v každém případě, poznat se kterým klientem má tu čest. Není k tomu potřeba žádná telepatie, je potřeba pozorně poslouchat a správně se ptát. Když se to vezme kolem a kolem, 50% úspěchu návrhu stavby je o tom, správně se ptát a důsledně reagovat na klienta. A aby nám to šlo pěkně od ruky, máme na to připravený seznam klíčových otázek. Víceméně u každého domu (ať už je to dům za 5 nebo 50), se řeší podobné věci, jen se liší finální výstupy. A jak? No, to právě záleží na klientovi. I kdybychom kreslili ten samý dům pořád dokola, pro každého klienta bychom ho nakonec nakreslili trochu jinak, protože každý klient je jiný a my to víme a my to respektujeme.